Saturday, 1 April 2017

Ini sungguh tidak patut

Assalamualaikum semua,

Hari sabtu kami pergi pasar topup bahan mentah. Beli ikan, sotong, sayur mayur semua lah.

Kalau pegi pasar, kak imm dan anak2 tunggu kat tempat teduh sambil minum air milo ikat tepi. En suami yang pegi beli semua2.

Kak imm kenal ikan selar, kembung dan aye je. Jangan tanya ikan spisis lain, iols tak tau.

En suami kalau beli ikan sotong udang tu dia pilih sendiri sekor2.

Kalau kak imm pulak, nak pilih mane ikan segar, mane yang lama pun tak pandai. Iols tunjuk2 je, nasiblah mokcik ikan nak bagi ikan cane😅


Tadi en suami beli bendalah rebung la pulok. Haaiiahh kite tak tahu pun nak potong benda ni camane.

Beli sayur sawi sudah lah. Beli sayur susah camni nak masak cane pun taktau.Siap tengok kat youtube lagi nak menyiang rebung camane hihi.

Mil pernah jugak masak lemak rebung ni. Tapi menantu hantu ni tunggu makan je. Mase mil masak2 tu tak pernah pulak nak perati camane hehe.

Nasib baik ramai rakan blogger share resepi masak rebung. Kite google sajelah nak masak cane😅

#PakarMasakSayurSawiJe
#TaklehFefilingNakBuatHashtagKakImmMasakLaCamni


 

3 comments:

  1. Kalau SA pun sama.sayur pelik macam ni mmg x reti la nak siang..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahah tu la..siap bukak youtube lagi.nasib baik ade jugak orang bt tutorial siang rebung😅

      Delete
  2. sayur klasik yang dibelinya ya kalau saya pun konpom gugel jugak kalau nak masak

    ReplyDelete

Followers