Thursday, 30 March 2017

WAT LEK WAT PISS SAJE

Assalamualaikum semua,

Borak2 dengan jiran sebelah. Dia bagitaulah anak sulungnya dah habis belajar. Ade diploma.

Apply keje dekat kilang ayahnya tak dapat. So keje kat mane ntah.

Anaknya ni dok segan2 lah, ade diploma tapi keje cikai2 saje.

Lalu jiran kak imm ni berkata kepada anaknya,

"Tengok kak anim sebelah rumah tu, ngaji pah jepun tu. Rilexx jah dok rumah jaga anak. Rezeki tuhan tulis dah"

Kekekke kite pulak yang dijadikan contoh😂

Ye la dik, betul la tu mak adik cakap. Rezeki tuhan dah tulis, tapi kita pun kenalah usaha mencarinya.

Tuhan dah letak rezeki (sagu) dalam tempatnya (ruyung), tapi kite kena pecahkan (usaha) baru dapat sagunyanko tu.

So, good luck adik job hunting. Semoga dapat keje yang setaraf dengan sijil adik.

Yang benar,
Kakak jiran sebelah yang sebenarnya takdelah duduk saje2 dalam rumah ni. Kakak gigih menjual vitamins dan emas tau. Hahhaha


ready stok, sape nak sile wasap 017 9191 671



 

Followers