adik hana kena kencing kotor..

adik hana kan kna prolong jaundice haritu,,
pastu asek kna antar sampel urine die,,
da nak masuk 5 bulan ni baru la lab boleh trace,,
rupenye dlm urine die ade e.coli,,
e.coli tu ape?
alaa kuman jahat tu la,,
kalu kna ciritbirit, muntah2, taun,,
sbb kuman ni la,,
tp stakat ni adik hana xpnah la pulak
kna ciritbirit ke,, muntah2 kee,,
kalu muak susu tu pn 3,4 hari skali,,
adik hana adalah pensendawa yg hebat,,
isap susu je trus burrpp panjang cm org tua,,
hahahha,,
smalam misi kk tepon,,
soh g kinik esok,,
harini cuti maulidur rasul,,
die kate jumpe doc sbb nak bg antibiotik,,
alaaaaaa cane ni??
mami kan da berazam tanak bg drugs n antibiotic kt anak2,,
sape2 ade petua cane nak handle kencing kotor baby?
boleh share ye,,
timekasih,,

4 comments

  1. Ya Allah… kesiannya… masih baby dah kena. Kakak tak tahulah Imm. Tapi kalau kita yg dewasa ni biasa org bagi minum air barli rebus tu. Kalau masih baby boleh minum ke tak kakak kurangpasti.

    Moga adik Hana cepat sembuh.

  2. kalau orang tua kena kencing kotor boleh bagi makan vit c.. tapi kalau baby minum susu ibu banyak banyak la..lagi pun adik hana baru 4 bulan lebih.. tak boleh bagi makan lagi kan..

  3. thanx kak zakie..doc kte ade kuman dalam sampel urine die.tp imm tgk adik hana x sakit pun mase buang air.aktif ceria macam biase je.xde tanda2 die sakit pun.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge