Berbudi kepada tanah

taraaa..kunyit dari laman sendiri
bangga la konon padahal kunyit ni da umo 2tahun setengah,,
tanam mase mula2 pindah rumah,,
hidup segan mati xmau,,
penah korek skali tp xde isi haha,,
tapi sepanjang hidup die sempatla bebape kali amek daun die
boh dalam ketam masak lemak sodapp,,
2,3 minggu lepas tengok ade anak kecik tumbuh sebelah,,
logiknye kalu ade anak tumbuh,,
ade isi lah kan,,
smalam mengorek la kite,,
huihhh mmg ade isi kunyit rupenye,,
sihat2 pulak tu hahaha,,
gali2 semua, tinggal sikit dalam tanah,,
bagi peluang die membiak lagi,,
yang ni kite trus buat stok garam kunyit ikan,,
kekeke punyalah excited,,
petang kang mcm nak masak gulai ikan aye pulak,,
org tengah excited guna kunyit tanam sendiri,,
layankan aje la…

8 comments

  1. Tak rugi menanam kunyit Imm. Kalau isi tak ada lagi daunnya sentiasa boleh diguna utk masak. Kakak pun tanam juga. Tapi Imm punya banyak betul! Yelah dah 2 tahun baru korek ye.. kakak ni mana boleh tunggu lama. Tak sabar asyik korek selalu..

  2. kak zakie..hihi x sangka ade isi, sbb imm pnah korek dulu xde isi..tu yg tinggal sampai 2 tahun tu..tp daun die mmg slalu berjasa..:)

  3. Pokok kunyit saya pun susah sebenarnya nak tumbuh,.dulu ingatkan sebab tanah..tapi dah lama2 baru perasan rupanya siput babi makan daun nya..sebab tu tak naik..2sekarang letak zink dekat pokok kunyit..elok je tumbuh..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge