Hati cuak dan berdebar2

inilah puncanya,,
pokok bunga matahari kite layu di tasik madu aheii,,
haritu saya semai mereka berdua tepi pagar,,
sebab takut terpijak kalau tanam kat tengah laman,,
(tak tanam tengah laman pun saya dah terpijak sepohon hadoii)
pastu tengok2, kawasan pagar tu tak dapat cahaya sangat la,,
petang semalam saye pun gamble la alihkan mereka ke tengah laman,,
pagi tadi masih segar berdiri,,
skang matahari dah mula terik,,
mereka pun dah mula melayu,,
aduii korang jangan mati pliss,,
saye berdebar2 dah ni,,
dok termenung tepi tingkap doa2 mereka survive,,
aichan tengok pastu die tanye,,
“mami, kenapa pokok bunga mami tu daun die turun?”
“dia sakit”
“kesian pokok mami”
“aah ,,kesian dia”

gambatte himawaritachi!!! tsuyokushite kudasai..,

0 comments

  1. Pokok dah besar kalau dialih tempat memang agak merudum apa lagi dlm cuaca panas. Kena tawakkal ajelah. Tapi siram air kena selalulah kalau tak terus demamlah macam kata aichan.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge