Klasik D40 : Kurang istiqamah

hampir 2 bulan cuti solat masa pantang haritu, lepas tu semua amalan sebelum ni dah jadi kurang istiqamah. solat dhuha pun seminggu berapa kali je buat. sebelum anak2 bangun dok sibuk buat benda lain, anak2 dah bangun sibuk uruskan dorang pulak.. (alasan)

qiam pun baru berapa kali je sejak habis pantang ni.. tgh2 malam pukul 3 aqil bangun menyusu.. terjaga masa nyusukan aqil, pastu bile dah tertidur balik, sedar2 dah azan subuh.. (alasan lagi)

selalunya dalam pukul 6 aqil jaga kejap nak susu, so slalu x sempat nak baca quran lepas subuh.. (alasan juga)

hmmm.. kalau mami pandai manage masa, sempat je nak buat semua tu kan.. kena kuatkan semangat la mami.. jaga solat, maka Allah akan bagi keberkatan masa pada kita, insyaAllah..

0 comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge