Manusia memang xpernah puas hati

A : Bestnya jadi C, ade keje, harta banyak nak beli ape pun boleh.aku ni bile la nak bnyk reta mcm die.

B : Seronoknya hidup A, bangun pagi x payah rushing. Tengahari boleh golek2 dengan anak.
Aku ni sibuk manjang, anak2 xkenal muka mak dah

C : Bestnya jadi B, keja stabil, ade anak2..aku ni, rumah besar gaji besar tp bosan xde anak2.

A ade mase, ade anak tp x puas hati xde harta banyak..

B da ade anak, harta ade sikit2 tp x puas hati xde mase.

C harta banyak, mase ade sikit2 tp x puas hati jugak xde anak nak bmanja.

Manusia mane pnah puas hati kan..

Marilah berSYUKUR dengan ape yang ade, dan berUSAHA mencari ape yang x ade.

Jangan dok mengeluh ja membilang ape yang xde, tp x buat ape, mmg x dapat ape la..

9 comments

  1. tu la kak zakie..ingatan untuk imm sendiri ni..kadang2 ade jugak dok banding2 diri sndiri n orang,,pastu mgeluh alahaiii bestnye org tu..
    kna didik hati untuk bersyukur dengan ape yang Allah dah bg ni..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge