remaja dan shortform

tibe2 rasa nak membebel,,
nyampah sungguh saya dengan remaja zaman skang(read : adik bongsu saya)
die punye penggunaan shortform dalam msg,,
boleh buat saya berasap otak n mata hahaha
saya pun guna shortform jugak,,
tp rasanye boleh la nak baca n faham skali lalu,,
tp budak skang punya shortform,,
saya tpakse baca 2,3 kali n fikir seminit,,
dulu saya blajar guna shortform sebab kite nak jimatkan penggunaan aksara(huii lame x guna pkataan ni)
ke saya dah tua sangat ekk?hahaha
x kisah la tua ke muda tp melampau sngat shortformnya..

“kak t mek dik @ stsn ktp kl 10..”

hahhh kakak2 boleh faham dlm mase berapa saat?
saya,,
sesaat je sbb mmg da tahu pangkal cerita msg ni,,
kalu yang xtau maksud dan tujuan mcm ni

“blkn adk bk rjkn bio”

hahahah rase nak jentik jari ko..

notakaki : yang jenis tulis itew kitew cyunk tu lagi menggelegak hti saya..baiklah mokcik dah tua..kna g main jauh2 la ni ekk?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge