TRIBUTE TO CIKSITI

ciksiti ni pokok bunge ros yg ptama saya beli 
sjak pindah rumah skang ni,,
bunga ros kelopak besar yg pertama juga,,
b4 this slalu beli mini ros je,,

huuu ni batch first..camtekkkk

nak tahu knape ltak name ciksiti,,
klik sini kenapa name ciksiti
hihihi..

pucuk pertama ciksiti kat rumah kite hiii

ciksiti x berbunga banyak pun,,
stakat 3,4 kuntum skali berbunga,,
tp x pernah putus bunga die slama 2 tahun saya jaga die,,
dah byk berjasa menceriakan hari saya hihi..

first bud ciksiti kat rumah
bunge ciksiti yang batch ke berapa ntah
ciksiti n cikputih
besar bungenye,,sbesar muka aichan
ni batch yg berapa pun xtau huhu

awal bulan 4 stat kemarau kat sini,,
ciksiti pun stat xnak berbunga dah,,

last bud ciksiti sbelum musim kemarau

pastu bulan5 kite balik kg lame,,
sminggu x bersiram,,
balik rumah tengok kering kontang ciksiti,,
tinggal satu ranting je yang hijau,,
lain da hitam n kecut,,
sedihnye la..
siram banyak2 dgn harapan die sihat balik,,
awal bulan6 balik kg lagi,,
tinggal lame jugak,,
kali ni ciksiti dah xleh survived dah,,
satu2 ranting hijau tu pun kecut jugak,,
3 hari lepas,,semua dah kering..
nangis x berlagu la mokcik huhu

(T______T)

terima kasih ciksiti untuk 2 tahun yg anggun,,

6 comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge